11 клас, Історія України
(52 години)
№ |
Тема і зміст уроку |
Дата
|
К-ть год. |
П-ка |
1 |
Вступ. Завдання і структура курсу. Способи роботи учнів з підручником, додатковою навчальною літературою, електронними та Інтернет-ресурсами. Форми і методи організації навчальної діяльності на заняттях з курсу. Державні вимоги до рівня підготовки учнів. |
|
|
|
|
Тема 1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939—1945 рр.). |
|
|
|
2 |
Україна у міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Вступ Червоної армії на територію Західної України. Возз’єднання Хотинщини, Південної Бессарабії і Північної Буковини з УРСР. Радянізація нових територій. Становище в Україні в 1939-у першій половині 1941 рр. |
|
|
|
3 |
Початок німецько-радянської війни. Проголошення Акту відновлення Української держави 30 червня 1941 року. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи та евакуація. Військові події 1941—1942 рр. Окупація України. Колабораціонізм. |
|
|
|
4 |
Нацистський «новий порядок». Життя населення України в умовах окупації. Концтабори та масове знищення людей. Голокост. Остарбайтери. Життя в евакуації. |
|
|
|
5 |
Рух Опору та його течії. Розгортання радянського партизанського руху. Діяльність ОУН. Утворення УПА. |
|
|
|
6 |
Початок визволення України. Бої на Лівобережжі. Звільнення Києва. Звільнення Правобережної та Південної України. Примусове виселення з Криму в східні райони СРСР татар, греків, вірмен. |
|
|
|
7 |
Завершення вигнання окупантів з України. Становище в західних областях. Завершення Другої світової війни. Героїзм українського народу. Ціна перемоги. Культура в роки війни. |
|
|
|
8 |
Наш край у 1939-1945 рр. |
|
|
|
|
Тема 2. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ (1945 — ПОЧАТОК 50-х рр.) |
|
|
|
9 |
Адміністративно-територіальні зміни. Україна в ООН та міжнародних організаціях. Внутрішньополітичне та економічне становище республіки. Відбудовчі процеси у господарстві. Голод 1946—1947 рр. Зміни в житті та побуті населення. |
|
|
|
10 |
Відновлення політики радянізації в західних областях України. Національно - визвольний рух 1944 - 1945 рр. Становище церкви. Ліквідація УГКЦ. Партизанські дії УПА. Операція «Вісла». |
|
|
|
11 |
Освіта. Наука. Література і мистецтво. Становище творчої інтелігенції. Ідеологічні кампанії. |
|
|
|
12 |
Наш край у 1945-на початку 50-х рр. |
|
|
|
13 |
Урок узагальнення. |
|
|
|
|
Тема 3. УКРАЇНА В УМОВАХ ПОЛІТИЧНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА (1953—1964 рр.) |
|
|
|
14 |
Внутрішньополітичне становище України у середині 50-х рр. Стан промисловості та сільського господарства. Соціальне та економічне життя населення. Входження Кримської області до складу УРСР. |
|
|
|
15 |
Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах 1953-1954 рр. |
|
|
|
16 |
XX з'їзд КПРС і початок лібералізації. Реабілітація жертв сталінських репресій. Ставлення в суспільстві до діяльності М. Хрущова. Загострення боротьби серед вищого партійного керівництва України. |
|
|
|
17 |
Зміни в управлінні господарством. Розвиток промисловості. Аграрна політика у другій половині 50-х — першій половині 60-х рр. XX ст. Нові явища у соціальній сфері. Зрушення у повсякденному житті населення. |
|
|
|
18 |
Науково-технічна революція. Реформи освіти. Здобутки науки. Посилення русифікації. «Відлига» в українській літературі та у мистецтві. «Шістдесятництво» в українській культурі. |
|
|
|
19 |
Зародження дисидентського руху в Україні та його особливості. Л.Лук’яненко, І.Кандиба, А.Горська, В.Чорновіл, І.Дзюба. Релігійна політика. |
|
|
|
20 |
Наш край у 1953-1964 рр. |
|
|
|
21 |
Урок узагальнення. |
|
|
|
22 |
Резервний час |
|
|
|
|
Тема 4. УКРАЇНА У ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ (СЕРЕДИНА 60-х — ПОЧАТОК 80-х рр.) |
|
|
|
23 |
Ідеологічні орієнтири партійно- радянського керівництва та зміни у його структурі. Конституція УРСР 1978 р. |
|
|
|
24 |
Спроби реформування економіки в другій половині 60-х років. Економічне становище УРСР у 70-ті — на початку 80-х рр. XX ст. Матеріальний рівень життя населення |
|
|
|
25 |
Зміни в соціальній та у національній структурі населення. Здобутки і проблеми розвитку соціальної сфери. |
|
|
|
26 |
Привілейоване становище партійно-радянської номенклатури. Повсякденне „життя населення. Моральний стан радянського суспільства. |
|
|
|
27 |
Освіта. Стан науки: здобутки і проблеми. Розвиток літератури. Формування опозиційних течій в культурі та реакція на них влади. |
|
|
|
28 |
Суперечливі тенденції в розвитку українського мистецтва |
|
|
|
29 |
Активізація опозиційного руху в другій половині 60-х — на початку 70-х років. Форми діяльності дисидентів. |
|
|
|
30 |
Наш край у 1953-1964 рр. |
|
|
|
31 |
Урок узагальнення. |
|
|
|
32 |
Резервний час |
|
|
|
|
Тема 5. РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.) |
|
|
|
33 |
Причини та початок «перебудови». Чорнобильська катастрофа. Політика «прискорення» та її наслідки в Україні. Стан економіки. Рівень життя населення. Розгортання страйкового руху. |
|
|
|
34 |
Гласність та лібералізація. Зрушення у політичному житті України. Пожвавлення громадської активності. Формування багатопартійної системи. |
|
|
|
35 |
Активізація національного руху у другій половині 80-х років. Формування національних громадських організацій і об'єднань. Початок та проблеми релігійного відродження. |
|
|
|
36 |
Результати виборів до Верховної Ради УРСР і місцевих рад 1990 р. Декларація про державний суверенітет України. Україна у загальносоюзних суспільно-політичних процесах у першій половині 1991 року. Спроба державного перевороту в СРСР. |
|
|
|
37 |
Проголошення, незалежності України. Розпад СРСР. |
|
|
|
38 |
Наш край у 1985-1991 рр. |
|
|
|
39 |
Урок узагальнення. |
|
|
|
40 |
Резервний час |
|
|
|
|
Тема 6. УКРАЇНА В УМОВАХ НЕЗАЛЕЖНОСті |
|
|
|
41 |
Державотворчі процеси: особливості розбудови законодавчої, виконавчої та судової влади в Україні. Участь населення у державотворчих процесах. Значення прийняття Конституції України (1996 р.). Формування партійно-політичної системи. Становлення інституту президентства в Україні. |
|
|
|
42 |
Стан господарства після розпаду СРСР. Спроби реформування економіки. Роздержавлення, приватизація та фінансова система України. Соціальне та економічне становище населення. Еміграція. |
|
|
|
43 |
Основні тенденції розвитку економіки в другій половині 90-х років. Пошуки шляхів стабілізації на початку XXI ст. Здійснення аграрної реформи. Включення населення у ринкові відносини. Кроки до інтеграції української економіки у європейський та світовий економічний простір. |
|
|
|
44 |
Демографічні зміни. Соціальна диференціація суспільства. Міжнаціональні відносини. |
|
|
|
45 |
Основні чинники та особливості розвитку культури в Україні. Модернізація національної системи освіти. Основні тенденції розвитку науки. |
|
|
|
46 |
Здобутки української літератури і мистецтва. Фізична культура, спорт. Досягнення і проблеми української культури на початку XXI ст. |
|
|
|
47 |
Стан навколишнього середовища та проблеми охорони довкілля. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. Міжнародне співробітництво у сфері охорони довкілля. Екологічні проблеми початку XXI ст. |
|
|
|
48 |
Основні чинники та особливості релігійного життя України в умовах незалежності. Взаємовідносини державної влади та релігійних конфесій. |
|
|
|
49 |
Основні принципи зовнішньої політики незалежної України. Ядерне роззброєння. Україна в міжнародних організаціях. Пошуки зовнішньополітичних орієнтирів наприкінці XX — на початку XXI ст. |
|
|
|
50 |
Розвиток краю в умовах незалежності України |
|
|
|
51 |
Урок узагальнення. |
|
|
|
52 |
Резервний час. |
|
|
|
Всесвітня історія.
(35 годин)
№ |
Тема і зміст уроку |
Дата
|
К-ть год. |
П-ка |
1 |
Вступ. Економічні, соціальні та політичні перетворення у повоєнному світі та основні тенденції суспільного розвитку у др. пол. ХХ - поч. ХХІ ст. Світові інтеграційні та глобалізаційні процеси, їх спричиненість, прояви та наслідки. |
|
|
|
|
Тема № 1. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни. |
|
|
|
2 |
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика військових дій на першому етапі війни 1939 - червень 1941 рр. План «Барбаросса». Напад Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941-42 рр. Процес формування антигітлерівської коаліції. |
|
|
|
3 |
Особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях. Голокост. Сталінградська битва. Розгром німецьких військ на Орловсько-Курській дузі. Наступальні операції Червоної Армії. Визволення території СРСР, перенесення військових дій у Центральну та Східну Європу. |
|
|
|
4 |
Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни. |
|
|
|
5 |
Відкриття другого фронту в Європі. Завершальний період війни в Європі та Азії. Роль визначних військових, державних та політичних діячів в перемозі над нацизмом та фашизмом. Зміни у світі внаслідок Другої світової війни. |
|
|
|
6 |
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни для народів світу. Мирні договори з колишніми союзниками Німеччини. Сан-Франциська конференція та створення ООН. Нюрнберзський та Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
|
|
|
7 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Тема № 2. США та Канада у 1945 – на початку ХХІ ст. |
|
|
|
8 |
Утвердження США як провідної країни повоєнного біполярного світу. США у 1945-1960 рр.. Посилення внутрішньополітичної реакції.. Масовий негритянський рух в 60-х рр. |
|
|
|
9 |
США в 60-70 рр. ХХ ст. Внутрішня та зовнішня політика адміністрацій Дж. Кеннеді, Л. Джонсона, Р. Ніксона . США у 80-90 рр. ХХ ст. Рейганоміка.“Нова економічна філософія” Б. Клінтона. |
|
|
|
10 |
Сучасні внутрішньополітичні та зовнішньополітичні пріоритети американських президентів ХХІ ст.. Перспективи розвитку українсько-американських відносин . |
|
|
|
11 |
Канада у ІІ пол.. ХХ ст. – на поч.. ХХІ ст. Проблема Квебеку. Українсько-канадські відносини. |
|
|
|
|
Тема № 3. Країни Західної Європи (1945 – поч. ХХІ ст.) |
|
|
|
12 |
Наслідки Другої світової війни для провідних країн Західної Європи. План Маршалла. Початок європейської економічної інтеграції. Німеччина. Створення ФРН і НДР. Німецьке “економічне диво”. Об’єднання Німеччини. Українсько-німецькі відносини. |
|
|
|
13 |
Велика Британія. Внутрішня і зовнішня політика лейбористських та консервативних урядів у 40 – 70-х рр. ХХ ст. Трансформація Британської колоніальної імперії. Тетчеризм.. “Третій шлях” Т. Блера. Сучасне становище у країні. |
|
|
|
14 |
Франція. Соціально-економічний та політичний розвиток Четвертої Республіки. Становлення П’ятої Республіки. Травневі події 1968 р. Ш. де Голль. Франція наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.. Взаємини Франції з Україною. |
|
|
|
15 |
Італія. Проголошення республіки. Італійське “економічне диво”. Державна програма боротьби з мафією. Соціально-економічний і політичний розвиток країни наприкінці ХХ- на поч. ХХІ ст. Інтеграційні процеси в Європі наприкінці ХХ- на поч ХХІ ст. – здобутки та проблеми. |
|
|
|
16 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Тема № 4. СРСР. Нові незалежні держави |
|
|
|
17 |
Наслідки Другої світової війни. Відбудова економіки. Завершення епохи Сталіна. Загострення політичної боротьби після смерті Сталіна. “Хрущовська відлига”. |
|
|
|
18 |
Роки “брежнєвського застою”. (1964 – 1985 рр.). Суспільно-політичне життя країни. Дисидентський рух. Від “перебудови” до розпаду СРСР (1985 – 1991 рр.) Лібералізація суспільного та політичного життя. Антидержавний путч 1991 р. Розпад СРСР. Росія у кінці ХХ – на початку ХХІ ст.. |
|
|
|
19 |
Нові незалежні держави Балтії, Закавказзя та Середньої Азії, Білорусь, Молдова. Особливості шляхів історичного розвитку. |
|
|
|
|
Тема № 5. Країни Центральної та Східної Європи. (1945 – поч. ХХІ ст.) |
|
|
|
20 |
Становлення прорадянських режимів у Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині, Югославії. Утворення системи світового соціалізму. Кризові явища 60 – 70-х рр. ХХ ст. |
|
|
|
21 |
Демократичні революції , особливості їх здійснення. Політичні, економічні та соціальні трансформації посткомуністичного суспільства. |
|
|
|
22 |
Роль країн Центральної та Східної Європи в сучасних міжнародних відносинах. |
|
|
|
23 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
Тема № 6. Розвиток провідних країни Азії, Африки та Латинської Америки в др. пол. ХХ - на поч. ХХІ ст. |
|
|
|
24 |
Розпад світової колоніальної системи. Етапи деколонізації. Шляхи розвитку незалежних держав. Нові індустріальні країни. Японія. Повоєнне реформування країни. Японське “економічне диво”. Внутрішня та зовнішня політика Японії наприкінці ХХ - на поч. ХХІ ст. |
|
|
|
25 |
Китай. Проголошення КНР. Соціально-економічні експерименти китайських комуністів. Культ особи Мао Цзедуна. Реформування економіки Китаю наприкінці ХХ на поч. ХХІ ст. |
|
|
|
26 |
Індія. Перемога народів Індії в боротьбі за незалежність. Курс Дж. Неру та І. Ганді у внутрішній та зовнішній політиці. Розвиток Індії наприкінці ХХ - на початку ХХІ ст. |
|
|
|
27 |
Країни Африки та Близького Сходу.. Здобуття незалежності народами континенту. Крах апартеїду на Півдні Африки. Утворення держави Ізраїль. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. |
|
|
|
28 |
Латинська Америка. Особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону в повоєнний час. Варіанти революційного процесу: Кубинська революція, революція в Чилі.Встановлення конституційного ладу в ряді країн регіону. Українці в країнах регіону. |
|
|
|
|
Тема № 7. Міжнародні відносини у другій пол. ХХ ст– на поч.. ХХІ ст. |
|
|
|
29 |
Виникнення і розгортання “холодної війни”. Міжнародні кризи і конфлікти у 40 –80-х рр. ХХ ст. Спроби роззброєння: Договір про заборону випробувань ядерної зброї; нарада з питань безпеки і співробітництва в Європі. |
|
|
|
30 |
Кінець “холодної війни”. Нове політичне мислення. Перехід від конфронтації до співробітництва. Внесок України в поліпшення загальної атмосфери безпеки у світі. |
|
|
|
|
Тема № 8. Розвиток культури (1945 – поч. ХХІ ст.) |
|
|
|
31 |
Основні напрямки НТР в др. пол. ХХ ст. та їх вплив на життя пересічного громадянина. Наукові відкриття, поява нових галузей науки, високих технологій, інтеграція науки і виробництва. |
|
|
|
32 |
Зміни в соціальній структурі суспільства, якості життя людей провідних країн світу та країн, що розвиваються. Становлення постіндустріального (інформаційного ) суспільства. |
|
|
|
33 |
Основні тенденції і течії розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту . |
|
|
|
|
Тема 9. Світ на початку ХХІ тисячоліття. |
|
|
|
34 |
Оптимальні шляхи подолання світових глобальних проблем: екологічної, демографічної, соціально-економічних проблем людства.. |
|
|
|
35 |
Урок узагальнення. |
|
|
|