« Козацькому роду нема переводу»
Виховний захід « Козацькому роду нема переводу»
Мета: виховний захід « Козацькому роду нема переводу» спрямований на те , щоб розширити і закріпити знання учнів про Україну та її культуру , історію , звичаї ; доповнити знання учнів про козаків – славних захисників рідної землі ; прищеплювати інтерес до вивчення географії , історії , культури країни . У ході ігор розвивати швидку реакцію на сигнал , спритність , швидкість , сміливість .
В. Де Дніпро наш котить хвилі,
Рве стрімкі пороги,
Там країна, вся зелена,
Справний край розлогий.
В. У літописі українських земель є славний період козаччини,який тривав майже триста років. Це Запорозька Січ,організована військова сила,яка боронила наші землі від варварських нападів турків та татар,а також від польських та московських колонізаторів.
В. Наш народ завжди пам’ятатиме про цю героїчну сторінку історії, а хлопці наслідуватимуть козаків. Давайте згадаємо,що означає слово «козак».
В. Вважалося,що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи,говорили гучним голосом.
В. Кажуть, що слово «козак» пішло від слова «коса». Люди, які були озброєні косами, серпами, могли сміливо вступати в бій з татарами.
В. Козаки – це вільні люди!
Козаки – безстрашні люди!
Козаки – борці за волю!
За народну кращу долю.
В. Козак – це людина чесна і смілива, Найдорожча йому – Батьківщина!
Козак – слабому захисник.
Цінити побратимство звик.
В.Ми з вами – нащадки славних козаків. Вміли вони боронити нашу неньку Україну, вміли й співати.
Козак. Намалюєм гарні вуса,
Хвацько їх підкрутимо,
Гарну пісню заспіваєм
І ще вас научимо!
ПІСНЯ «Ой на горі та женці жнуть»
В. Щоб стати гідними нащадками козаків, треба добре знати історію Запорізької Січі.
В. З – поміж багатьох козацьких ватажків раннього періоду козацької історії чи не найбільшою славою вкрив себе князь Дмитро Вишневецький, що походив з роду князів Гедиміновичів і який на початку 1550-х років заснував замок на острові Мала Хортиця, згуртував навколо нього козаків і цим поклав початок Запорозької Січі. Саме тому його вважають першим козацьким гетьманом.
В. У козаків були свої атрибути козацької влади. Відзнаки державної і військової влади звалися клейноди. До них належали гетьманська булава, бунчук, печать, корогви, бубни і труби. Вони зберігалися з великою шанобою.
В.Герб козацької держави був козак у кунтуші, підперезаний поясом, із шаблею при лівому боці, у шапці. Ліва рука підтримує рушницю, оперту на рам’я, права спирається у бік. Цей герб знаходився також на козацьких корогвах і печатях.
В. Гей, ви хлопці запорожці,
А де ж ваша сила?
Чи свою козацьку вдачу ви не розгубили?
В. Будем, хлопці - запорожці,
Завжди пам’ятати:
Хто безсилий – той безкрилий,
Тому не літати.
В. А зараз пропонуємо нашим командам показати свою козацьку силу і відвагу. А оцінювати вас буде козацька рада – учні десятого класу
В.Перший конкурс - «У кого найсильніша рука». Учасники змагань,не відриваючи ліктів від столу,намагатимуться відхилити й притиснути руку суперника до поверхні. Ви готові? Рада слідкує! Почали!
КОНКУРС
В.Другий конкурс – «Найсильніший духом». Завдання полягає в тому , щоб швидше надути повітряну кульку і щоб вона була якомога більшою. Запрошуємо по одному учаснику від кожної команди.
КОНКУРС
В. Наступний конкурс – «Чий свист кращий?» Козаки вміли й відпочивати. Вони розважали себе, насвистуючи українські народні пісні. Зараз це спробують зробити учасники команд. Свистом відтворити мелодію пісні «Розпрягайте , хлопці , коней!»
КОНКУРС
В. «Чи вміють козаки мовчати?» - наступний конкурс. За мотивами української народної пісні «Несе Галя воду» створити пантоміму. Даємо дві-три хвилини на підготовку.
В. Вміли козаки співати, вміли розважатися, а ще добре вміли їсти, бо що то за козак, якщо він голодний. Конкурс «Чи вміють козаки їсти?» Яка команда швидше з’їсть полумисок вареників? Приготувалися? Почали!
В. Добре козаки впоралися із завданнями. Тепер дамо козацькій раді вирішити, хто був найкращий.
В. А який же козак без жартів? Аж земля здригалася від могутнього козацького реготу. Влучне гостре слівце і ми вміємо цінувати.
СЦЕНКА 1
- Тату , а яка довжина Дніпра?
- Не знаю.
- А хто такий козак?
- Не знаю.
- Київ – це столиця якої держави?
- Не знаю.
- Синку , відчепися від батька ! – просить мати.
- Нічого , хай питає ,бо так нічого знати й не буде.
СЦЕНКА 2
Стоїть Семен , їсть пиріжок . Підходить Петро і говорить :
- Семене , дай пиріжок.
- Це не пиріжок , а пампушка .
- Тоді дай пампушку.
- Це не пампушка , а бублик .
- Ну , тоді дай бублика .
- Знаєш , Петре , спочатку виріши ,чого хочеш , а потім проси!
В. А тепер надаємо слово козацькій раді.
ОЦІНКА
В. Ми на славу веселились,
Грали і співали.
Ми на славу України нашу Січ збирали.
В. Кожен, хто мріє стати справжнім козаком,повинен знати і виконувати такі заповіді.
В. Честь і добре ім’я для козака дорожчі за життя.
В. По тобі судять про все козацтво і народ твій.
В. Будь працьовитий, не ледарюй.
В.Дотримуй слова. Слово козака багато важить.
В. Поважай старших, цінуй старість.
В. Тримайся віри предків, живи за звичаями свого народу.
В Бережи свою сім’ю, служи їм прикладом.
В. На цьому наше свято завершено. Дякуємо вам всім за увагу!